Despre noi

GRAMMA Wines, Vinul Conversatiei

GRAMMA este un concept puternic destinat sa deschida o noua directie in comunicarea vinurilor: cea a conversatiei inteligente si a limbajului fara cusur dezlegat de impactul licorilor, pentru ca intotdeauna exprimarea corecta si armonioasa denota echilibru fizic si psihic. 

Personalitatea acestor vinuri poate fi descrisa cel mai bine prin notiunea de calatorie verbala si trebuie asociate discutiilor constructive, momentelor de inspiratie, clipelor in care conversatia aluneca spre subiecte adevarate si in care vorbele fara consistenta sunt lasate la o parte 

Scurt Istoric

GRAMMA Wines, Povestea Vinului Conversatiei

1992

Povestea cramei Gramma începe în 1992 o dată cu moştenirea de către familia Olteanu a unei suprafeţe de pământ plantată cu viţa-de-vie în apropierea Iaşiului.

2005

După ce mai mulţi ani au ales să dea pământul în arendă, sau să vândă strugurii, în 2005, părinţii Elena şi Gabriel Olteanu s-au hotărât să treacă la nivelul următor, si anume să acceseze nişte fonduri nerambursabile pentru formarea unei echipe pentru viitoarea cramă precum si consiliere pe partea de tehnologie.

2007

Am pornit la drum în 2007, cu 60 de ha de viţă-de-vie veche de peste 30 de ani şi cu doar 3 soiuri de struguri: Aligoté, Fetească Regală şi Fetească Albă. Pentru construcţia cramei şi dotarea acesteia cu echipamente moderne de vinificare au accesat fonduri SAPARD (în valoare de 480.000 de euro), dar şi un împrumut de la bancă (de 1.000.000 euro), iar restul din fonduri proprii. În total o afacere de 1.9 milioane de euro.

2010

În primăvara lui 2010 Gramma a ieşit pe piaţă, atacând segmentul HoReCa, cu primele 3 vinuri albe provenite din recolta anului precedent: Aligoté (sec), Fetească Regală (sec) şi Fetească Albă (demidulce). În total 100.000 de sticle.

2012

La sfârşitul lui 2012, cu ocazia Festivalului Provino Iaşi, cei de la Gramma intră în contact cu proprietarul RiJT Japan, care le făcea o vizită la cramă şi ulterior semnau contractul de export. Astfel, Aligoté-ul de la Gramma, cel mai solicitat vin al cramei ieşene va fi exportat in tara Soarelui Răsare.

2012

In 2012 vinurile Gramma au ajuns şi în reţeaua de magazine Mega Image. A fost primul pas făcut în retail. Etichetele Hom, Metaph şi Synon destinate special pentru această reţea de magazine reprezintă tot atâtea interpretări ale vinurilor obţinute din deja cunoscutele Fetească Regală, Aligoté şi Fetească Albă.

2013

In 2013 vinurile Gramma au ajuns şi pe rafturile din Kaufland, Cora şi mai sunt în discuţii şi cu alţi comercianti.